WEKO3
アイテム
Project Based Learningを導入した授業の改善に関する一考察-パフォーマンス学の視点から-
https://doi.org/10.18894/00001323
https://doi.org/10.18894/00001323be09446b-b104-4ab4-8832-95a5b473a9bd
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-07-11 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Project Based Learningを導入した授業の改善に関する一考察-パフォーマンス学の視点から- | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | A Study of an Improvement on a Class Introducing Project Based Learning : From the Perspective of Performance Studies | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 社会人基礎力 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 社会的役割 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | ディベート | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | パフォーマンス学 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Debate | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Fundamental Competencies for Working Persons | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | PBL | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Performance Studies | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Social roles | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.18894/00001323 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
著者 |
谷口, 茂謙
× 谷口, 茂謙
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | This study examines how a PBL class in a Japanese college will be improved by introducing the framework of debate. In this class, the students work on a project of making a short motion picture. Initially, they are divided into several small groups and make a plan for their motion picture. After the first plan is finished, each group shows it to one another and opinions are exchanged. Although the discussion is conducted in a favorable relaxed atmosphere, the exchange does not necessarily lead to a deeper level of discourse. To improve the present situation, the introduction of the framework of debate into the class is suggested. In this way, students do not have a typical debate but talk in the debate framework. Two groups are combined, and, at first, state to each other that the other group’s plan is superior to their own. After that, they switch their standpoint and state their own plan’s superiority. This suggestion of improvement is based on the theory of performance studies. The expected effect of this improvement idea is considered in detail. |
|||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 常葉大学教育学部紀要 en : Tokoha University Faculty of Education research review 号 37, p. 317-328, 発行日 2017-03-01 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 常葉大学教育学部 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 2188-434X | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA12667974 |