ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. B100 外国語学部・国際言語文化研究科
  2. B100b 刊行物
  3. 常葉大学外国語学部紀要
  4. 第32号(2016.3)

教職課程履修者の教師観および教育観の構造分析

https://doi.org/10.18894/00000018
https://doi.org/10.18894/00000018
c953c113-7c19-4687-ab55-1a4fb8915e36
名前 / ファイル ライセンス アクション
外32-4.pdf PDF (126.5 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-07-06
タイトル
タイトル 教職課程履修者の教師観および教育観の構造分析
言語 ja
タイトル
タイトル Pre-service Teachers' Belief in Teachers' Qualities and Education
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 教師観
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 教育観
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 教員養成
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 構造分析
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 職能開発
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Belief in teachers' qualities
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Belief in education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Pre-service teacher education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Structural analysis
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Professional development
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.18894/00000018
ID登録タイプ JaLC
著者 吉田, 広毅

× 吉田, 広毅

ja 吉田, 広毅

ja-Kana ヨシダ, ヒロキ

en YOSHIDA, Hiroki

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Japanese school teachers are undergoing a drastic reformation of the system of teacher education and teacher training. It is anticipated that the change of the Japanese society along with the change of the circumstances of teachers in school must affect pre-service teachers’ views of teachers and education. Therefore, this study purposed to identify present Japanese pre-service teachers’ cognition and belief about teachers and education. A questionnaire survey targeting 45 preservice teachers was conducted. As a result, 16 statements were identified as beliefs about teachers’ qualities, including four sub-scales: teaching ability, fairness and consistent behavior, motivation for self-development, and kindliness and consideration for the students. On the other hand, 17 statements were identified as beliefs about education with four sub-scales: diligence and commitment, cooperation and mutual support, saying what must be said, and consideration and appreciation.
書誌情報 ja : 常葉大学外国語学部紀要
en : Tokoha University Faculty of Foreign Studies research review

号 32, p. 49-59, 発行日 2016-03-31
出版者
出版者 常葉大学外国語学部
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 2188-4358
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12667985
論文ID(NAID)
識別子タイプ NAID
関連識別子 40020834890
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 07:23:04.190229
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3